Θα ανταποκριθούν οι Βουλευτές της Καβάλας στο κάλεσμα γονέων και εκπαιδευτικών για 10ο και το 12ο Δημοτικό;
Παρέμβαση από τους βουλευτές του Νομού ζητούν εκπαιδευτικοί και κηδεμόνες για να μην ενωθούν το 10ο με το 12ο Δημοτικό. Ο πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων του Δήμου Καβάλας έχουν εκφράσει απερίφραστα και ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους στην από 25/11/2024 ληφθείσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία (μόνο από τη συμπολίτευση) η εισήγηση της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας για τη συγχώνευση του 10ου Δημοτικού Σχολείου με το 12ο Δημοτικό Σχολείο.
Ανάλογου ύφους ανακοίνωση έχουν εκδόσει και οι Εκπαιδευτικοί. Το θέμα είναι αν σε αυτή την έκκληση που γίνεται απο γονείς και εκπαιδευτικούς, υπάρξει ανταπόκριση απο τους Βουλευτές, οι οποίοι στην κυριολεξία… “δεν βγάζουν άχνα”.
Το επιτελικό σχέδιο της Κυβέρνησης για συγχώνευση και κατάργηση σχολικών μονάδων μπαίνει και πάλι σε εφαρμογή, αυτή τη φορά με την έγκριση και της Δημοτικής Αρχής της πόλης. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας επανήλθε και πρότεινε τη συγχώνευση του 12ου με το 10ο Δημοτικό, στην πραγματικότητα το κλείσιμο του δεύτερου. Και η πρότασή της έγινε αποδεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία.
Πολυπληθείς τάξεις, αλλά κυρίως υποβάθμιση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου
Τα αποτελέσματα της εφαρμογής αυτών των αποφάσεων θα γίνουν ορατά στο άμεσο μέλλον: μετακίνηση των μικρών μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις εντός της πόλης δημιουργία σχολείων μεγαθηρίων- όπως θα συμβεί με το 12 ο Δημοτικό, το οποίο θα φιλοξενεί πάνω από 250 μαθητές/τριες-, πολυπληθείς τάξεις, αλλά κυρίως υποβάθμιση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου των διδασκόντων.
Αυτό επισημαίνουν άλλωστε και οι γονείς, οι οποίοι επισημαίνουν αναλυτικά για την περίπτωση του 10ου και 12ου Δημοτικού της Καβάλας:
Η απόφαση αυτή, πρωτόγνωρη στα ελληνικά δεδομένα, μόνο δυσμενές επιπτώσεις θα επιφέρει και πολύ φοβούμαστε ότι θα φανούν σύντομα καθότι :
– θα σχηματιστεί πλέον ένα δωδεκαθέσιο Δημοτικό Σχολείο με 258!! συνωστισμένους σε τάξεις Μαθητές
– θα υποβαθμιστεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου , με άμεσο κίνδυνο να γίνει απρόσωπη και απλά διαδικαστική
– θα καταστεί ιδιαίτερα επαχθής η όποια προσπάθεια για τη καθημερινή διαχείριση καταστάσεων, γεγονός που θα προκαλέσει δυσχέρειες στην εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής μονάδας
– θα απωλεσθούν οργανικές θέσεις σε εκπαιδευτικούς λόγω της συγχώνευσης με ότι συνεπάγεται αυτό