Μάκης Παπαδόπουλος: «Καταθέτουμε βιώσιμη πρόταση για τη στήριξη των δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ προς όφελος των δημοτών»
Σήμερα, ο επικεφαλ΄ής της ανεξάρτητης δημοτικής Κίνησης “Ο Τόπος της Ζωής μας”, Μάκης Παπαδόπουλος, κατέθεσε στη διοίκηση του Δήμου Καβάλας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο στήριξης των δρομολογίων του Αστικού ΚΤΕΛ, με βασικό κριτήριο την εξυπηρέτηση των αναγκών των δημοτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην μετακίνησή τους λόγω της μείωσης των δρομολογίων.
Αναφέρει σχετικά:
Προτείνουμε λοιπόν στη διοίκηση του Δήμου Καβάλας να εφαρμόσει τα εξής Μέτρα στήριξης:
1ο Μέτρο:
– Να επεκταθεί το ωράριο λειτουργίας της γραμμής Νο.10 “Νεάπολη” μετά τις 15.15 με έξι (6) απογευματινά δρομολόγια, κάθε ώρα, μέχρι τις 21.15.
– Να επεκταθεί η γραμμή Νο.10 “Νεάπολη” μέχρι το τέρμα της Καλαμίτσας και να εξυπηρετεί και την παραλιακή οδό.
Έτσι, θα εξυπηρετούνται για περισσότερες ώρες και σε μεγαλύτερη έκταση οι κάτοικοι της συνοικίας της Καλαμίτσας, όπως ζήτησαν πρόσφατα.
Το κόστος από την εφαρμογή του 1ου Μέτρου υπολογίζεται γύρω στις 70.000 ευρώ περίπου τον χρόνο. Το μέτρο θα ισχύσει για έναν χρόνο, όπου και θα αξιολογηθεί εκ νέου η στήριξη της συγκεκριμένης γραμμής.
2ο Μέτρο: Να προστεθούν τρία (3) απογευματινά δρομολόγια στη γραμμή Νο.1 “Βύρωνας-Καλλιθέα”.
3ο Μέτρο: Να προστεθούν τρία (3) απογευματινά δρομολόγια στη γραμμή Νο. 6 “Προφήτης Ηλίας”, τα οποία θα εξυπηρετούν επιβάτες και από τις συνοικίες της Δεξαμενής, του Αγίου Κωνσταντίνου και των Ποταμουδίων μέσω της οδού Θεσσαλονίκης και της Περιμετρικής οδού.
Ειδικά για τις γραμμές των αστικών λεωφορείων που εξυπηρετούν τις συνοικίες της Δεξαμενής, του Αγ. Κωνσταντίνου και του Προφήτη Ηλία, προτείνουμε να παραχωρηθούν δύο (2) θέσεις για mini bus κοντά στην κεντρική πλατεία Ελευθερίας ως αφετηρία των συγκεκριμένων γραμμών.
Οι γραμμές αυτές εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο ηλικιωμένους συνδημότες μας. Αν δοθούν οι νέες αφετηρίες, οι επιβάτες θα μπαίνουν μέσα στο λεωφορείο και θα κάθονται, χωρίς να περιμένουν μέσα στο κρύο, τη βροχή ή τη ζέστη.
4ο Μέτρο: Να αναλάβει το Αστικό ΚΤΕΛ τη γραμμή που εκτελεί ο Δήμος στη συνοικία της Παναγίας με το τρενάκι, μέσω προγραμματικής σύμβασης. Το κόστος που θα βαρύνει τον Δήμο υπολογίζεται περίπου στις 36.000 ευρώ τον χρόνο.
Με την υφιστάμενη κατάσταση, οι κάτοικοι της Παναγίας δεν εξυπηρετούνται ικανοποιητικά. Εμείς προτείνουμε να μπει ένα ειδικό όχημα για να εξυπηρετεί τους στενούς δρόμους της συνοικίας, σε συμφωνία με το Αστικό ΚΤΕΛ. Αργότερα, μπορεί να εξεταστεί η δυνατότητα να δρομολογηθεί ένα ενεργειακά και περιβαλλοντικά φιλικό όχημα (όχημα μπαταρίας).
5ο Μέτρο: Να παραχωρηθούν κατ’ αποκλειστικότητα στο Αστικό ΚΤΕΛ η συντήρηση και η εκμετάλλευση των στεγάστρων των στάσεων των αστικών, όπως ορίζεται στο άρθρο 13, παράγραφος 1 του Ν. 4974/29-09-2022.
Ειδικά για το μέτρο αυτό, προτείνουμε ο Δήμος να απαλλάξει το Αστικό ΚΤΕΛ από το τέλος διαφήμισης, με την προϋπόθεση και την υποχρέωση να αποκατασταθούν, σε εύλογο βάθος χρόνου, τα στέγαστρα από όλες τις στάσεις των αστικών που βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
Οι παραπάνω προτάσεις μας είναι απολύτως εφικτές για τα οικονομικά δεδομένα του Δήμου και ικανοποιούν πολύ βασικές ανάγκες μετακίνησης των δημοτών μας που κατοικούν είτε μακριά από το κέντρο της Καβάλας είτε σε γειτονιές με έντονες δυσκολίες πρόσβασης.