ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επιστολές Ελευθεριάδου προς AEGEAN και Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας για τη μειωση της επιβατικής κίνησης στο Μ. Αλέξανδρος

Δύο επιστολές προώθησε η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ Τάνια Ελευθεριάδου. Η πρώτη προς την αεροπορική εταιρεία AEGEAN, σχετικά με την εκτέλεση μίας και μόνο πτήσης από και προς Καβάλα, τις άβολες ώρες εκτέλεσης δρομολογίων και τις υψηλές τιμές εισιτηρίων.

Η δεύτερη στον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και στον εντεταλμένο σύμβουλο τουρισμού σχετικά με την πτώση της επιβατικής κίνησης από το εξωτερικό.

Στην πρώτη αναφέρει:

Με αφορμή την πρόσφατη ενημέρωση της Fraport Greece που αφορά τα στοιχεία επιβατικής κίνησης του Οκτωβρίου του 2022 καθώς και τις διαρκείς οχλήσεις πολιτών των ΠΕ Καβάλας, Θάσου, Δράμας και Ξάνθης, θα ήθελα να σας μεταφέρω τη δυσαρέσκεια και την αγωνία για τον αριθμό, τη συχνότητα και τις ώρες εκτέλεσης των πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος, στην Χρυσούπολη.

Συγκεκριμένα, η εταιρείας σας, η μοναδική που εκτελεί πτήσεις εσωτερικού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, με ώρες αναχώρησης αργά το απόγευμα (τις περισσότερες φορές στις 8 μ.μ.), και ώρα άφιξης είτε νωρίς το πρωί (περίπου στις 8 π.μ.) ή το απόγευμα (περίπου στις 7.40 μ.μ.). Όπως γίνεται αντιληπτό, η συχνότητα των πτήσεων, το ασταθές πρόγραμμα, οι ακατάλληλες ώρες που αυτές πραγματοποιούνται, η αναντιστοιχία με τα δρομολόγιων των πλοίων από την Κεραμωτή προς τη Θάσο (για παράδειγμα, οι επιβάτες που αποβιβάζονται στο αεροδρόμιο με την πτήση των 6.30 μ.μ. από την Αθήνα, είναι αδύνατον να προλάβουν το τελευταίο πλοίο από Κεραμωτή, το οποίο αναχωρεί στις 7.45 μ.μ.), οι αυξημένοι-σε σχέση με τα γειτονικά αεροδρόμια- αεροπορικοί ναύλοι, απαξιώνουν το αεροδρόμιο της Καβάλας, ενώ δημιουργούν ένα μη ανταγωνιστικό περιβάλλον το οποίο θα προσέλκυε περισσότερους επιβάτες.

Επειδή, η περιοχή εξυπηρέτησης του αεροδρομίου αφορά 3 νομούς και πάνω από 300 χιλ. κατοίκους.

Επειδή, η διαρκής απαξίωση του αεροδρομίου της Καβάλας, με τις ακατάλληλες ώρες αφίξεων-αναχωρήσεων, την εκτέλεση μιας και μόνο πτήσης προς την Αθήνα, τους ακριβούς αεροπορικούς ναύλους αποτελούν στοιχεία που δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη του.

Επειδή, στην περίοδο κρίσης που διανύουμε είναι εξαιρετικά ασύμφορο για τους κατοίκους της Καβάλας, της Θάσου, της Δράμας και της Ξάνθης να διανύσουν περί τα 200 χιλ. για τα πλησιέστερα αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη).

Ζητώ να εξετάσετε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας και της κοινωνικής ευαισθησίας που καλείστε να επιδεικνύετε, με δεδομένη την κρατική στήριξη που λάβατε λόγω της πανδημικής κρίσης-ύψους 120 εκ. ευρώ-, καθώς και λόγω του γεγονότος ότι είστε ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της χώρας, την αύξηση των πτήσεων από και προς την Αθήνα σε τουλάχιστον 2 ανά ημέρα, σε ώρες που εξυπηρετούν τους κατοίκους της περιοχής, καθώς και την μείωση των αεροπορικών ναύλων.

Με δεδομένη την αγωνία των πολιτών σχετικά με το μέλλον του αεροδρομίου της Καβάλας, καθώς και με την αναντίρρητη επιθυμία των κατοίκων να ταξιδέψουν από το Μέγας Αλέξανδρος, σας ζητώ να μου γνωστοποιήσετε τις προθέσεις σας, καθώς και τους λόγους που μέχρι σήμερα επιλέγετε την εκτέλεση μόνο μιας πτήσης από την Καβάλα.

Στη δεύτερη αναφέρει αναλυτικα:

ε αφορμή την πρόσφατη ενημέρωση της Fraport Greece που αφορά τα στοιχεία επιβατικής κίνησης του Οκτωβρίου του 2022, σύμφωνα με την οποία το αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος είναι ουραγός ανάμεσα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, θέλω να εκφράσω την ανησυχία μου για την πτωτική πορεία του αεροδρομίου, καθώς και τις μειωμένες αφίξεις πτήσεων εξωτερικού-εσωτερικού.

Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση για το αεροδρόμιο της Καβάλας διαμορφώθηκε ως εξής:

Ιούλιος 2022: Μειωμένη κατά 12,8% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019

Αύγουστος 2022: Μειωμένη κατά 10,7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019

Σεπτέμβριος 2022: Μειωμένη κατά 20,5% σε σχέση με τον Σεπτέμβριου 2019

Οκτώβριος 2022: Μειωμένη κατά 45,4% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τις πτήσεις εξωτερικού, παρουσιάζεται μειωμένη κατά 48,3% σε σχέση με τον Οκτώβρη του 2019. Επιπρόσθετα, το αεροδρόμιο Καβάλας είναι το μοναδικό που καταγράφει μείωση επιβατικής κίνησης σε σχέση και με το 2021. Το αεροδρόμιο ακολουθεί αναντίστοιχη πορεία με τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία αυξάνουν την επιβατική τους κίνηση στην μετά-COVID εποχή.

Το ζήτημα είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την περιοχή μας, με δεδομένο το οικονομικό όφελος που επιδιώκουν οι επιχειρηματίες, οι εργαζόμενοι και οι πολίτες της Καβάλας και της Θάσου από τον Τουρισμό. Δυστυχώς, ενώ η τουριστική περίοδος παρατάθηκε-λόγω και της καλοκαιρίας- η Καβάλα δεν κατάφερε να προσελκύσει επισκέπτες από χώρες πέραν των βαλκανικών, για τους μήνες πέραν της καλοκαιρινής περιόδου. Τελικά, η επιχειρούμενη προσέλκυση τουριστών από «αγορές» της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, καθώς και η αξιοποίηση του φυσικού πλούτου της περιοχής πέραν της καλοκαιρινής περιόδου, κρίνεται ως αποτυχημένη.

Επιπρόσθετα, οι πτήσεις από και προς την Αθήνα εκτελούνται από μία και μόνο εταιρεία, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Όμως, η συχνότητα των πτήσεων, το ασταθές πρόγραμμα, οι ακατάλληλες ώρες που αυτές πραγματοποιούνται, η αναντιστοιχία με τα δρομολόγιων των πλοίων από την Κεραμωτή προς τη Θάσο (για παράδειγμα, οι επιβάτες που αποβιβάζονται στο αεροδρόμιο με την πτήση των 6.30 μ.μ. από την Αθήνα, είναι αδύνατον να προλάβουν το τελευταίο πλοίο από Κεραμωτή, το οποίο αναχωρεί στις 7.45 μ.μ.), οι αυξημένοι-σε σχέση με τα γειτονικά αεροδρόμια- αεροπορικοί ναύλοι, απαξιώνουν το αεροδρόμιο της Καβάλας, ενώ δημιουργούν ένα μη ανταγωνιστικό περιβάλλον το οποίο θα προσέλκυε περισσότερους επιβάτες. Παράλληλα, το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης παραμένει εξαιρετικά ανταγωνιστικό, με περισσότερες πτήσεις εσωτερικού, με χαμηλότερους ναύλους και σωστά δομημένο πρόγραμμα πτήσεων.

Επειδή, η απαξίωση του αεροδρομίου της Καβάλας επηρεάζει κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες.

Επειδή, η περιοχή εξυπηρέτησης του αεροδρομίου αφορά 3 νομούς και πάνω από 300 χιλ. κατοίκους.

Επειδή, στην περίοδο κρίσης που διανύουμε είναι εξαιρετικά ασύμφορο για τους κατοίκους της Καβάλας, της Θάσου, της Δράμας και της Ξάνθης να διανύσουν περί τα 200 χιλ. για τα πλησιέστερα αεροδρόμια (Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη).

Ζητώ όπως με ενημερώσετε, για τις κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν για την προσέλκυση περισσότερων πτήσεων εξωτερικού προς το αεροδρόμιο Καβάλας, αν έχετε ασκήσει πίεση στην μοναδική εταιρεία που εκτελεί πτήσεις εσωτερικού από και προς την Καβάλα, πώς προτίθεστε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο για την Καβάλα και την Θάσο στο πλαίσιο των καθηκόντων σας, ποιος είναι ο σχεδιασμός της περιφέρειας για προσέλκυση επισκεπτών από χώρες πλην των βαλκανικών.

Τέλος, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι έχω αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας προς την AEGEAN Α.Ε., ενώ τις επόμενες μέρες δρομολογώ συναντήσεις με φορείς υπεύθυνους για το αεροδρόμιο και τον τουριστικό σχεδιασμό.

Στην προσπάθεια αυτή, ευελπιστώ για την συνεργασία σας.