ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΓΙΑΤΙ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ ΤΕΛΙΚΑ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ;

Τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και την ανάληψη άμεσα, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, των πρωτοβουλιών για την περαιτέρω ανάπτυξή του, αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει εκφράσει από την πρώτη μέρα την κάθετη διαφωνία του με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Αλεξανδρούπολης. Ένα λιμάνι υψηλής στρατηγικής σημασίας για την ανάδειξη της περιοχής σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο σταθερότητας ανάπτυξης και ασφάλειας”, σημειώνει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα την αξιοποίησή του υπό δημόσιο έλεγχο και την ανάπτυξη του εμπορικού του χαρακτήρα με το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων. “Προφανώς, καταψηφίσαμε το σχετικό νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης, ασκώντας έντονη κριτική στις λανθασμένες επιλογές της Κυβέρνησης που επηρεάζουν το σύνολο της δραστηριότητας στη Θράκη”, τονίζει, σχολιάζοντας πως “το βασικό ερώτημα είναι γιατί άλλαξε γνώμη τόσο απότομα η Κυβέρνηση”, “γιατί ξαφνικά ανακάλυψε τη στρατηγική σημασία του λιμανιού και την ανάγκη αξιοποίησης υπό δημόσιο έλεγχο, ενώ λίγες μέρες πριν εξήρε σε φιέστες την πώληση”.

Ωστόσο, προσθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ, “υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία στον τρόπο με τον οποίο έγινε ο διαγωνισμός” και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι “με τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα εξέθεσε τη χώρα ως επενδυτικό προορισμό, έπαιξε στα ζάρια τη δημόσια περιουσία, έχασε πολύτιμο χρόνο και πόρους για την αξιοποίηση του λιμανιού και την ανάπτυξη της περιοχής, εμπαίζει για άλλη μία φορά τους κατοίκους του Έβρου”.

Πάντως, η ακύρωση του διαγωνισμού της Αλεξανδρούπολης ίσως επηρεάσει και το λιμάνι της Καβάλας (έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος η κοινοπραξία International Port Investments, η οποία απαρτίζεται από τις BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση) και το λιμάνι του Βόλου (δεν έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός).

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς των συνδυασμένων μεταφορών, το “τόξο” Βόλος – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη φαντάζει ελκυστικό για κάποιους επενδυτές.