Τα δεδομένα που «δεν κολλάνε» στις επίσημες ανακοινώσεις
Σοβαρά ερωτηματικά για τα όσα έχουν ανακοινωθεί σε σχέση με το φορτίο του Antonov 12ΒΚ, της πορείας που ακολούθησε, τον ακριβή χρόνο των γεγονότων και τις ανακοινώσεις που υπάρχουν για το θέμα, όπως και για τις διαρροές μέσω ΜΜΕ, έθεσε μιλώντας στον Alpha o διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου Όπλων και αναπληρωτής κοσμήτορας της Σχολής Ευελπίδων Θεόδωρος Λιόλιος.
Ο κ. Λιόλιος τόνισε ότι «αν ήταν φωτιστικά, ο κίνδυνος υπάρχει αλλά δεν είναι τόσο μεγάλος όσο αν ήταν χιλιάδες βλήματα όλμου μάχης (έχουν μέσα 1-2 κιλά εκρηκτικά)». Στο σημείο της συντριβής «βλέπω ότι δεν υπάρχει κρατήρας, δεν υπάρχει μονήρης έκρηξη μεγάλης ισχύος. Αυτό σημαίνει ότι δεν εξερράγησαν πολλά μαζί πυρομαχικά … αν έχουμε 11 τόνους πολεμικό υλικό, ίσως είναι 2, 3, 5 τόνοι εκρηκτικών … μπορούν να δημιουργήσουν τεράστιο κρατήρα … αν έχουμε όλμους μάχης. Πρέπει να βγει μια ανακοίνωση, ανεξάρτητα του τι είπαν οι Σέρβοι, ότι σε εκείνο το σημείο δεν έχει βρεθεί ούτε ένας όλμος με χημικά εκρηκτικά που να χρησιμοποιείται σε μάχη … αν υπήρχαν, δεν υπάρχουν εκεί. Είτε έχουν διασκορπιστεί είτε έχουν απορριφθεί.
Διέψευσε εξάλλου δηλώσεις ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν μπορούσε να απορρίψει φορτίο εν πτήσει, αναφέροντας ότι υπάρχουν σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο (όπως το κατακάτω) που δείχνουν ότι τα Antonov 12ΒΚ έχουν δυνατότητα να ανοίξουν εν πτήσει τον χώρο του φορτίου και να κάνουν κάτι τέτοιο. «Μια χαρά ανοίγει η πόρτα» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Όπως είπε χαρακτηριστικά εξάλλου, «φανταστείτε ένας πιλότος που καταλαβαίνει ότι φλέγεται το αεροσκάφος και είναι γεμάτο πυρομαχικά. Είναι λογικό να σκεφτεί να το προσγειώσει ήρεμα; Ή ένας πύργος ελέγχου που γνώριζε ότι κουβαλάει πυρομαχικά, θα τον καλούσε να περάσει πάνω από κατοικημένες περιοχές, μια φλεγόμενη βόμβα;».
«Σκεφτείτε για ποιο λόγο, στις 10.30 περίπου, το αεροσκάφος κάνει στροφή 180 μοιρών και μετά από αρκετά λεπτά ενημερώνει ότι υπάρχει κίνδυνος; Τόση ώρα δεν υπήρχε κίνδυνος;» αναρωτήθηκε ο κ. Λιόλιος. Σημειώνεται ότι στα βίντεο από εφαρμογές ζωντανής παρακολούθησης πτήσεων, καταγράφεται η στροφή του αεροσκάφους στις 22.30.
πηγη: avgi.gr