FOCUS

Antonov: ποιο είναι το αεροπλάνο που συνετρίβη

Το τετρακινητήριο An-12 (περίπου αντίστοιχο με το Δυτικό C-130) έχει μήκος 33,1 m, εκπέτασμα 38 m και μέγιστο βάρος απογείωσης 61 τόνους, με μεταφορική ικανότητα 20 τόνων, ενώ διαθέτει τέσσερις ελικοστροβίλους (turboprop) Ivchenko AI-20 των 4.000 ίππων ο καθένας, που «οδηγούν» τετράφυλλες έλικες.  H έκδοση An-12BK αναφέρεται ως βελτίωση με ικανότητα μεταφοράς έως και 30 τόνων φορτίου με διευρυμένη  ράμπα φόρτωσης, που είχε εξελιχθεί και κατασκευαστεί για λογαριασμό των αεροπορικών συνταγμάτων μεταφορών της Αεροπορίας της ΕΣΣΔ.

Το «UR-CIC» (s/n01347701) φέρεται να είναι μια κατασκευή του 1971, που μετασκευάστηκε λίγο πριν το 1990  από στρατιωτικό σε εμπορικό μεταγωγικό. Πιο συγκεκριμένα εμφανίζεται να έχει ως τελευταίο σοβιετικό νηολόγιο το «CCCP-12999» με την Aeroflot, πριν περάσει το 1990 (πιθανότατα νοικιασμένο) στην βουλγαρική Balkan, για να επιστρέψει στην Ρωσία ως «RA-12999» με την Ural Airlines. Από το 1994 έως το 1914 αλλάζει πολλές φορές ιδιοκτησία και νηολόγιο, πριν καταλήξει στην λευκορωσική Aircompany Grodno, ενώ τον Ιανουάριο του 2022 εντάχθηκε στην Meridian.

Χθες το πρωί το αεροπλάνο είχε εκτελέσει την πτήση MEM3031 από την Άγκυρα στη Νις, ενώ προηγουμένως είχε πετάξει στην Άγκυρα από το Βελιγράδι, προερχόμενο από το Σεράγεβο, όπου είχε φτάσει την προηγουμένη (14-07) από το Παρίσι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *